OpenAI با غول رسانهای مالک مجله People قرارداد همکاری امضا کرد
نقطه مردیثشرکت رسانه های دیجیتال ایالات متحده که مجلاتی مانند People و Investopedia را منتشر می کند، قراردادی را با OpenAI امضا کرده است و به او اجازه می دهد از مدل های هوش مصنوعی استارتاپ برای محصول تبلیغاتی خود به نام D/Cipher استفاده کند. در عوض، Dotdash Meredith به OpenAI مجوز می دهد تا از محتوای آن برای آموزش ChatGPT استفاده کند.
مطابق با گزارش های منتشر شدهاز طریق این همکاری، OpenAI محتوایی را از پستهای ChatGPT مردیث داتش به ارمغان میآورد، به مقالات ربات چت او پیوند میدهد و مدلهای هوش مصنوعی او را با آن مقالات آموزش میدهد. هر دو شرکت همچنین در زمینه ویژگی های هوش مصنوعی جدید برای خوانندگان مجلات همکاری خواهند کرد.
استفاده از مدل های OpenAI برای اهداف تبلیغاتی
علاوه بر این، Dotdash Meredith از مدلهای OpenAI برای بهبود محصول D/Cipher خود استفاده میکند که به تبلیغکنندگان کمک میکند تا کاربران هدف خود را پیدا کنند. مردیث نیل وگل، مدیر عامل Dotdash می گوید:
ما هیچ تردیدی در مورد بیان این واقعیت نداریم که پلتفرمهای هوش مصنوعی برای استفاده از محتوایشان باید به ناشران پول پرداخت کنند و با محتوا باید به درستی رفتار شود.»
Dotdash Meredith آخرین سازمان خبری است که با OpenAI شریک شده است. فایننشال تایمز همچنین در ماه آوریل قرارداد مشابهی را با OpenAI امضا کرد و شرکت آلمانی Axel Springer، ناشر Business Insider، سال گذشته همکاری مشابهی را با OpenAI به همراه آسوشیتدپرس آغاز کرد.
در این میان، سازمانهای خبری نیز وجود دارند که به همکاری OpenAI و صدور مجوز توجهی نکردهاند. مثلا روزنامه ها اموال آلدن جهانی سرمایهمانند نیویورک دیلی نیوز و شیکاگو تریبون، اخیراً از OpenAI و مایکروسافت به دلیل نقض حق چاپ شکایت کردند. نیویورک تایمز او سال گذشته نیز چنین کاری را انجام داد.