15

برنامه افزایش صادرات ایران‌خودرو به روسیه در سال ۱۴۰۳ – تابناک


طرح افزایش صادرات خودرو از ایران به روسیه در سال 1403

به گزارش «تابناک» به نقل از ایکوپرس – امیرعباس فرنودی با اشاره به برنامه ریزی های انجام شده برای صادرات خودرو به روسیه گفت: این برنامه در چند مرحله سال گذشته انجام شد و در مرحله اول موفق شدیم بخشی از زیرساخت های صادرات به روسیه و بخشی از ارسال قطعات مربوط به خدمات پس از فروش در این کشور. در فاز دوم، دسته دوم قطعات نیز به زودی ارسال می شود تا انبارهای روسیه قطعات کافی برای ارائه خدمات پس از فروش را داشته باشند.
وی با بیان اینکه روند اخذ استاندارد تارا و سایر خودروهایی که در بازار روسیه به فروش می رسند همچنان ادامه دارد، گفت: در صورت اخذ گواهی استاندارد تارا، این خودرو ظرفیت صادرات به سایر کشورها را نیز خواهد داشت. – اعضای اتحادیه گمرکی اوراسیا خواهند داشت.
معاون صادرات و امور بین‌الملل خودرو ایران با اشاره به اینکه سال گذشته میزبان شرکت‌های بزرگ روسیه بودیم و مذاکرات فنی بسیار مفصلی با آن‌ها در زمینه صادرات خودروهای فعلی و محصولات آتی انجام دادیم، گفت: در این مذاکرات، ما به تفاهم رسیده و با حمایت دولت جمهوری اسلامی ایران و طرف روسی می توانیم برنامه های همکاری بلندمدت خود را نهایی کنیم.
به گفته فرنودی، طرح های صادراتی با جدیت هر چه بیشتر در حال پیگیری است، اما باید در نظر داشت که اولویت دو کشور در وهله اول تامین بازار داخلی است.
وی با بیان اینکه بازار روسیه استقبال خوبی از خودروی تارا داشته و امسال بیشترین صادرات به این خودرو انجام می شود، گفت: فعالان حوزه خودروسازی روسیه نیز خودروی رایا را به خوبی و پس از تولید و تحویل داخلی به خوبی دریافت کرده اند. این محصول در نیمه دوم سال جاری برنامه ریزی برای صادرات این محصول به روسیه را دنبال خواهیم کرد.
صادرات سودآور در سال 1403
معاون صادرات و امور بین الملل ایران در ادامه با اشاره به برنامه های این گروه صنعتی در راستای سودآوری صادرات تصریح کرد: این موضوع به عنوان یک سیاست کلان در سال های اخیر دنبال شده و فروش صادراتی مربوط به کسب و حفظ سود است. حاشیه همیشه تلاشی برای تبدیل محصولات صادراتی به یک سبد سودآور بوده است.
فرنودی تحقق بازپرداخت عوارض و مالیات اقلام وارداتی، بازتعریف پاداش صادراتی با ارزش اقتصادی جذاب را از جمله درآمدهای جانبی محل صادرات، معافیت های مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت را از مزایای صادرات برشمرد و اهمیت ارز را برشمرد. به دست آمده از صادرات اظهار داشت: عواملی که از آن به عنوان قیمت تمام شده محصول صادراتی یاد می شود می تواند در ارزیابی عملکرد صادراتی تعیین کننده باشد.
وی با اشاره به اینکه تنوع سبد صادراتی گروه و ایجاد سیاست یکپارچه صادراتی در گروه صنعتی ایران خودرو در سال های اخیر با جدیت بیشتری دنبال شده است، گفت: گروه صنعتی ایران خودرو سابقه صادرات گروه های مختلف کالایی از جمله قطعات ریخته گری را دارد. با توجه به مزیت های رقابتی مرتبط در ایران برای تولید و صادرات قطعات ریخته گری، این امر منجر به سود دهی نسبتاً قابل توجهی در سال های اخیر شده است.
فرنودی یادآور شد: قطعات یدکی به صورت مستمر همراه با خودرو صادر می شود و می تواند حاشیه سود مناسبی کسب کند. همچنین در سال های اخیر گروه های دیگری مانند موتورسیکلت و قطعات غیر ریخته گری به سبد صادراتی گروه صنعتی ایران خودرو اضافه شده است. اینها مواردی است که می تواند سبد صادراتی سودآوری برای گروه صنعتی ایران خودرو ایجاد کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا